بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
هم‌اکنون 813 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

وظایف جامعه منتظر بر اساس آیات قرآن" در نمایشگاه قرآن بررسی شد

سومین نشست بخش عترت نشست های تخصصی دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی؛ با موضوع "وظایف جامعه منتظر بر اساس آیات قرآن" با مشارکت بنیاد مهدویت روز پنجشنبه سوم خردادماه برگزار شد.
سومین نشست بخش عترت نشست های تخصصی دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی؛ معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها با موضوع "وظایف جامعه منتظر بر اساس آیات قرآن" به همت کمیته نشستهای تخصصی دانشگاهی نمایشگاه و مشارکت بنیاد مهدویت روز پنجشنبه سوم خردادماه برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی در این نشست گفت: وقتی آیات و روایات را بررسی می کنیم مهمترین شاخصه جامعه منتظر امید و امیدواری عنوان شده است.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها با طرح این سوال که ما بايد در عصر غيبت چه کنيم؟ گفت: بايد همه در جهت ظهور آن منجي بيمانند، با جدّيت گام برداريم؛ چه اينکه جهان، در انتظار عدالت واقعي و جامع و عدالت نيز در انتظار مهدي فاطمه است و براي اينکه اين حرکت «زمينه سازي» به صورت عيني و ملموس، هويت خويش را آشکار کند، بايد جامعه آرماني را در عصر غيبت طراحي کنيم تا با بهرهگيري از ظرفيت و توان خويش بتواند ظهورِ آن امام عزيز موعود را نزديکتر نمايد.

وی افزود: جامعه آرماني عصر غيبت، جامعه ای است که تمامي تعاملات و روابط شهروندانش بر اساس فرهنگ انتظار تعريف شده است و همه، همسو و هم جهت با اين فرهنگ متعالي در جهت تحقق اهداف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي تلاش ميکنند و جامعه و محيط را بر اساس سلامت اصيل ارتقا ميدهند. در اين جامعه، دين، سکاندار کشتي زندگي انسان است و روابط انسان در قالب اخوت و برادري تعريف ميشود. البته اخوّت در معناي اصيل تري به کار ميرود که ملاک آن، ايمان است، نه خون و نژاد و قوميت.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: بنابراين، رسالت تمامي مسلمانان در عصر غيبت، تأسيس جامعه دینی است تا زمينه لازم جهت تعجيل در فرج حضرت را مهيا کنند، و صد البته، براي رسيدن به آن جامعه، بايد از مسيري حرکت کرد که تناسب لازم با هويت آن جامعه را داشته باشد و اين، جز از طريق تبعيت کامل از برنامه و نقشه راهي که اسلام ناب، جهت رشد انسان پيشنهاد ميدهد، مقدور نيست.

وی افزود: در اين صورت است که انسان ميتواند ضمن ارتقاي سطح مقاومت خود در مقابل فتنههاي زمانه و آلودگي هاي اخلاقي جهان معاصر، زمينهاي را در خويش مهيا کند تا به صورت مستمر و در هر موقعيتي، درجهت اصلاح و ارتقاء خويش و در راستاي ظهور حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف تلاش بالنده و مبارکي داشته باشد.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان همواره باید تقوا صبر پیشه کند، بیان داشت: خداوند انسان های مومن را همواره مورد آزمایش قرار می دهد تا انسان های مومن برای ظهور حضرت مهدی آماده شوند.

وی افزود: هدف از آزمایش انسان سه بخش است اول این که انسان مومن به این باور برسد که این آزمایش ها از طرف خداوند و در جهت تقویت باورهای مومنین است، دوم این که خداوند در این آزمایش ها مومنین را یاری خواهد کرد و سوم این که پیروزی و موفقیت در این آزمایش ها برای مومنین حتمی است.

رستمی در ادامه به مفهوم انتظار در آیات اشاره کرد و بیان داشت: انتظار به معنی حرکت جامعه برای غلبه حق علیه باطل است و جامعه منتظر همواره در تلاش است تا در جهت مبارزه و حق طلبی گام بر می دارد
آخرین ویرایش
در 1397/3/13 12:23

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
021-86034297
تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک 387 کدپستی: ۱۴۱۶۷۱۳۸۱۱
پیامک
30001366