بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
هم‌اکنون 813 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

«ما منتظریم»، منظومه فکری رهبر انقلاب در موضوع «مهدویت»

نخستین چاپ کتاب «مامنتظریم» شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در حوزه مهدویت، از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به بازار نشر عرضه شد.
«ما منتظریم » عنوان کتابی از مجموعه ی بيانات، پيام‌ها، نامه‌ها و مکتوبات حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای در طی چهل سال - از سال‌های 1353 تا 1393 - در حوزه معارف مهدوی است که به همت حجت‌الاسلام حسن ملائی جمع‌آوری شده است.

این کتاب در 14 بخش تدوین شده و از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به «انتظار و منتظران»، «مهدویت و آسیب‌ها»، «مهدویت و بایسته‌های پژوهشی و تبلیغی»، «مهدویت و انقلاباسلامی» اشاره کرد.


در مقدمه این کتاب آمده است:


انتظار و اميد به آينده‌‌ی اجتماعی روشن و سرشار از عدالت، امنيت و فضليت‌ که در آن فرصت‌های برابری برای رشد و کمال وجود داشته و هر کسی به فراخور تلاش و شايستگی که دارد از امکانات برخوردار باشد، همواره از آرزوهای ديرين بشـريت بوده و همه انبيای الهی به تحقق چنين آرزويی بشارت داده‌اند.
اين آرزوی بزرگ به مهدويت مشهور شده است زيرا بر طبق احاديث معصومين، تحقق چنين امری به وسيله حـضرت مهدی(عج) از نوادگان پيامبر مکرم اسلام صورت خواهد گرفت.
با مروری بر جريانات بزرگ تاريخ اين نکته به دست می‌آيد که عقيده به مهدويت تنها يک باور مثبت به آينده جهان محسوب نمی‌شود بلکه علاوه بر آن، رفتارهايی را نيز با خود به همراه دارد که خروش و قيام انسان‌ها در مقابل حاکمان ظالم خود بهترين گواه اين مطلب بوده و نمونه بارز آن را در انقلاب اسلامی ايران به رهبری حـضرت امام خمينی رحمة‌الله‌عليه می‌توان مشاهده نمود به گونه‌ای که ايشان هم در انگيزه و هم در هدف، انقلاب اسلامی را در مسير انقلاب جهانی حضرت مهدی علیه‌السلام تبيين نمودند و پس از رحلت جانسوز ايشان نيز شاگرد برجسته و خلف صالح ايشان، حضرت امام خامنه‌ای نيز با همان عقيده مهدوی، سکان انقلاب را هدايت و رهبری می‌کنند.
ويژگي‌های ممتازی که حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای در خود جمع کرده‌اند لزوم بررسی مقوله مهدويت را از ديدگاه ايشان حتمی می‌کند، زيرا ايشان نه تنها از عنوان فقيه و اسلام‌شناس برخوردار هستند بلکه مسئوليت امامت و رهبری ملت بزرگ ايران را نيز بر عهده دارند و همين امر موجب می‌شود تا آموزه‌ی مهدويت با انبوه ريز موضوعات آن را با نگاه يک رهبر اسلام‌شناس که آوازه قدرت رهبری او جهانی شده و دوست و دشمن به آن اعتراف کرده‌اند، بازخوانی کنيم.


*روش تهیه كتاب


علاقه مندان جهت تهیه كتاب "ما منتظریم" می توانند در قم به نشانی خیابان شهدا، كوچه آمار (22)، بن بست شهید علیان پلاك 26 و در تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان قدس، تقاطع خیابان ایتالیا، پلاك 98 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 88998600 با پیش شماره 021 و 37841130 با پیش شماره 025 تماس حاصل كنند.

آخرین ویرایش
در 1396/7/2 11:50

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
021-86034297
تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک 387 کدپستی: ۱۴۱۶۷۱۳۸۱۱
پیامک
30001366