بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
هم‌اکنون 813 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

فرهنگ انتظار و مهدویت و فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) دو بال شیعه است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد، حجت‌الاسلام‌ متوسل روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در سفر به استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نیمه شعبان و اعلام برنامه‌های این بنیاد برگزار شد، فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار را دو بال شیعه خواند و گفت: اگر این دو بال تقویت شود، شیعه تقویت خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر متوسل روز پنجشنبه 1396/02/21 در سفر به استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت نیمه شعبان و اعلام برنامه‌های این بنیاد برگزار شد، فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار را دو بال شیعه خواند و گفت: اگر این دو بال تقویت شود، شیعه تقویت خواهد شد.
وی حکومت امام زمان(عج) را یک حکومت جهانی خواند و گفت: منتظران امام زمان(عج) باید جهانی فکر کنند و جهانی عمل کنند و جهانیان را با امام زمان(عج)، تفکر شیعه و مهدویت آشنا کنند.
متوسل صاحب اصلی ایران اسلامی را امام زمان(عج) دانست و افزود: متاسفانه کسانی که امروز سردمداران قدرت و حاکمان جهان هستند صلاحیت لازم را ندارند و مردم دنیا به دنبال یک مصلح جهانی هستند که به دور از فساد و ثروت اندوزی و ظلم، دنیا را بر محوریت عدالت و امنیت اداره کند و ما وظیفه داریم که این رهبر الهی را به جهانیان معرفی کنیم.
دکتر متوسل با اشاره به پیشینه تشکیل بنیاد، هدف این بنیاد را تربیت نیروی انسانی متخصص مهدوی و انتشار محصولات فرهنگی مناسب ذکر کرد و افزود: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 1379 به منظور ترویج معارف مهدوی به همت جمعی از علما و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) تشکیل شد. این بنیاد از ابتدای تاسیس تاکنون چهار اقدام اساسی شامل تاسیس مرکز تخصصی مهدویت، ایجاد انتشارات بنیاد، احداث مجتمع مهدی یاوران جمکران و راه‌اندازی دفاتر بنیاد در مراکز استان‌ها را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.
متوسل با اشاره به راه‎‎اندازی مرکز تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم از همان سال ابتدای فعالیت‏‏‌های بنیاد،گفت: در این مرکز هر سال 30 طلبه فاضل جذب و تحت آموزش‌‏‏های تخصصی امامت و مهدویت قرار می‏‏‌گیرند و تاکنون 400 طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده‌‏‏اند. همچنین فارغ التحصیلان از سطح سه حوزوی که معادل کارشناسی ارشد است، برخوردار خواهند شد. در سال جاری مجوز پذیرش طلاب برای سطح چهارم حوزوی که معادل دکتری و بالاترین سطح حوزوی محسوب می‏‏‌شود، برای این مرکز اخذ شده است.
به گفته وی، حوزه علمیه استان یزد از امسال مجوز آموزش دوره تخصصی مهدویت را با پیگیری‏‏‌های انجام شده، دریافت کرده است که امیدواریم آثار و برکات آن در سال‎‎‌های آینده شامل حال استان و کشور شود.
دکتر متوسل ارائه آموزش‏‏‌های عمومی، آموزش مربیان مهدویت، تبلیغ فرهنگ انتظار و مهدویت، تالیف کتاب و انجام پژوهش‌های مهدوی، شرکت در نشست‌های تخصصی، ایراد سخنرانی در مجامع و پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم و جوانان را از مهمترین وظایف فارغ‏‏‌التحصیلان این مرکز برشمرد و افزود: در ایام نیمه شعبان امسال، 100 نفر از این فارغ التحصیلان به استان‎‎های مختلف کشور برای امر تبلیغ اعزام شده‎‎اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را تاسیس انتشارات بنیاد اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از 250 عنوان کتاب و محصولات فرهنگی برای تمام اقشار تولید شده است.
متوسل با بیان این که 80 عنوان از این کتاب‎‎ها ویژه کودکان مهدهای کودک و پیش‏‏‌دبستانی‎‎هاست، از ارائه آموزش‏‏‌های ویژه مربیان مهدهای کودک خبر داد و افزود: تنها در استان یزد 800 مربی در این رابطه آموزش‎‎های لازم را فرا گرفتند.
وی تهیه کتاب برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات تمام اقشار جامعه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد و گفت: سایت پورتال جامع مهدویت نیز در این رابطه خدمات ارائه می‏‏‌دهد.
دکتر متوسل راه اندازی مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) در مجاورت مسجد مقدس جمکران رابه عنوان دیگر فعالیت بنیاد ذکر کرد و گفت: این مجموعه بسیار عظیم، علاوه بر ظرفیت اسکان و تغذیه بالغ بر هزار نفر، دارای کتابخانه، سالن‌های اجتماعات، فضاهای آموزشی مناسب، سالن پذیرایی، نمایشگاه و دیگر فضاهای مورد نیاز است.
مدیرعامل بنیاد با بیان اینکه دفاتر استانی این بنیاد زیر نظر ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمان راه‌اندازی این دفاتر، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در زمینه ترویج مهدویت در جامعه انجام شده است. همچنین 90 درصد همکاران بنیاد، افتخاری هستند و معتقدند برای امام زمان(عج) کار و فعالیت می‌کنند علاوه بر آن، بیش از 700 نفر نیز به عنوان رابط مهدوی با این بنیاد همکاری افتخاری دارند.


عکس
آخرین ویرایش
در 1396/3/1 09:31

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
021-86034297
تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک 387 کدپستی: ۱۴۱۶۷۱۳۸۱۱
پیامک
30001366