بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

مدرسه و پایگاه های علمی
مدرسه مجازی مهدویت
هم‌اکنون 800 نفر با این مجموعه مرتبط هستند.

پیام حجت الاسلام قرائتی به گردهمایی مدیران بنیاد استان ها

زندگی مهدوی باید در اعمال روزمره زندگی ما جاری شود
در ابتدای این پیام حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن تشکر از برپایی این گردهمایی از اینکه به دلایل شرایط جسمی امکان حضور در گردهمایی را نداشتند عذرخواهی نمودند.
رئیس هیأت امنا بنیاد در ادامه به ذکر این حدیث پرداخت که ثواب زیارت امام رضا(ع) بیش از زیارت امام حسین(ع) است، که این روایت بر شأن مشهد مقدس تاکید دارد.
وی با اشاره به اینکه زندگی مهدوی باید در اعمال روزمره زندگی ما جاری شود، گفت: به طور مثال اسم فرزندان ما بهره گرفته از اهل بیت(ع) و اسامی همچون مهدی باشد و این خود، امری مبارک است. و سپس با اشاره به آیه الْمَلَائِكَةَ تَسْمِيَةَ الْأُنْثَى، گفت: ما در اینجا حول محور اسم امام مهدی (عج) گرد آمده ایم.

قرائتی ادامه داد: که ما ممکن است انسان هایی باشیم که نواقص زیادی داریم اما همین که منصوب به امام زمان (عج) هستیم باعث افتخار است. همچنین به این موضوع تاکید کرد که ما که اکنون سعادت برپایی مراسم به اسم امام زمان(عج) را داریم، تضمینی نیست که بتوانیم همواره این سعادت را داشته باشیم و در این مسیر باشیم، نعمت های الهی در صورت قدرنشناسی ما به سادگی از ما سلب می شوند.
وی در ادامه به ذکر خاطره ای از شهید بهشتی پرداخت با این مضمون که امام رضا(ع) به زیارت کنندگانشان توجه ویژه ای دارند و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

رئیس هیأت امنا بنیاد با تأکید بر استفاده بهینه از زمان گفت: استفاده از روزهای تعطیل میتواند فرد را از لحاظ علمی و تحصیلی ممتاز کند.
وی یکی از راه های ترویج معارف مهدوی را انتشار و توزیع کتاب های مرتبط با این حوزه دانست، و تاکید کرد آسان تر کردن کار منجر به گسترش این معارف خواهد شد. به عنوان مثال به کتابی از محمد رضا حکیمی اشاره کرد که تعداد صفحات بالایی داشته اما به این علت که مطالعه این حجم از کتاب برای مخاطبین دشوار بوده است، با کمک ایشان آن کتاب به صورت یک بروشور درآمد که استفاده از آن برای مخاطبین سهل الوصول تر شد.

قرائتی در ادامه به اهمیت دعا کردن برای امام زمان(عج) و یاد ایشان اشاره کرد و به اهمیت دعای ندبه و زیارت امین الله تاکید کرد و گفت: صدقه دادن برای امام زمان(عج) امری است که نباید فراموش شود. و تاکید کرد که باید برای کسانی که از لحاظ دینی مستضعف هستند نیز دعا شود و به دعا کردن برای خود اکتفا نکنیم، بسیاری از مردم دنیا هستند که پیام اهل بیت(ع) به آنها نرسیده است و این از کم‌کاری ماست.

وی در پایان گفت: علی رغم اینکه امکان حضور در این گردهمایی را نداشته اما چکیده صحبت های حضار را دریافت خواهد کرد.

آخرین ویرایش
در 1402/3/24 15:09

مطالب پربازدید را ببینید
و یا به فهرست بازگردید.

بازگشت به ابتدای صفحه

تلفن
نشانی
021-86034297
تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک 387 کدپستی: ۱۴۱۶۷۱۳۸۱۱
پیامک
30001366